Τετάρτη, 28 Ιουλίου 2010

Περί απεργιών και λοιπές απορίες…


Σχωρνάτε με αναγνώστες μου, από Οικονομικά και Λογιστικά δε πολυσκαμπάζω, ένα απλό μηρυκαστικό είμαι που ασχολούμαι με την τρυφερή χλόη, κι ίσως κάποιο από εσάς τα πρώτιστα που περί τα ως άνω τυρβάσατε, μπορείτε να με διαφωτίσετε κι εμένα το ταλαίπωρο…
Με τα λίγα που αντιλαμβάνεται το φτωχό μου μυαλουδάκι, ενόσω μασουλάω τη χλωρά νομή μου (αποφεύγω όσο μπορώ το κουτόχορτο), μπορώ να καταλάβω και να «συμμαχήσω» τους αγρότες όταν κλείνουν τους δρόμους. Μπορώ ακόμα και να καταλάβω (εν μέρει) τους ναυτεργάτες, ακόμα-ακόμα και να «συμμαχήσω» (εν μέρει) όταν κατεβαίνουν στα λιμάνια, άσε που εκ των υστέρων αποδείχτηκε ότι σε κάποια (μόνον κάποια) μπορεί και να είχαν δίκιο.
Αλλά δεν μπορώ να καταλάβω (πόσο μάλλον να συμμαχήσω) με δύο από τις πιο προνομιούχες και διαπλεκόμενες επαγγελματικές ομάδες, όπως είναι οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων φορτηγών, taxi, βυτιοφόρων κλπ (Προσοχή! Δε μουγκανίζω για μισθωτούς οδηγούς) και τους ιδιοκτήτες Λεωφορείων (ΚΤΕΛ και Υπεραστικών  ΚΤΕΛ). Πρόκειται για κλειστά επαγγέλματα, συντεχνίες, άρα νομιμοποιημένα καρτέλ, βαθειά διαπλεκόμενα με την εξουσία, που σε συμφωνίες κάτω από το τραπέζι με τις εκάστοτε κυβερνήσεις, ουσιαστικά καταδίκασαν σε εγκατάλειψη και μαρασμό κάθε εναλλακτικό τρόπο μεταφοράς επιβατών και εμπορευμάτων, όπως ο ΟΣΕ και το τρένο γενικά.
Οι άδειες όμως, πείτε μου σας παρακαλώ γιατί δεν ξέρω, είναι περιουσιακό στοιχείο ενός φυσικού προσώπου ή είναι πάγιο κεφάλαιο μιας (έστω και ατομικής) επιχείρησης;
Ρωτάω, δεν σκαμπάζω και πολλά από αυτά. Αν λ.χ. στη γειτονιά μου τα δημόσια δίκτυα εγκαταλειφθούν και καταρρέουν και η εγκληματικότητα ανεβαίνει, τότε η αξία του σπιτιού μου (περιουσία μου ως φυσικού προσώπου) πέφτει και έχω κάθε δικαίωμα να διαμαρτυρηθώ και να απαιτήσω βελτίωση και αναβάθμιση της γειτονιάς μου, μια και τα δίκτυα και η προστασία μου ως πολίτη πληρώνονται από τους φόρους που καταβάλω έκαστον ενιαυτόν.
Αν στα πάγια της επιχείρησής μου είναι υπολογιστές που με το ζόρι σηκώνουν Windows 95, δηλαδή, τις τελευταίες δεκαετίες δεν φρόντισα για τον εκσυγχρονισμό και την ανανέωση του εξοπλισμού μου και όλη η επιχείρηση σούρνεται, πως μπορώ να απαιτώ να αντικατασταθούν με τετραπύρηνους, αλλά σε τιμή των –ότι θυμάμαι χαίρομαι- 8086;
Διότι εάν οι άδειες είναι περιουσιακό στοιχείο, τότε μπορούν να χρησιμοποιηθούν σαν τα χρυσόβουλα των κάθε λογής Βατοπεδίων: Μήπως θέλουνε, οι Έλληνες φορολογούμενοι μαλάκες να τους τις ανταλλάξουν με δημόσια ακίνητη περιουσία;;;
Διότι εάν είναι πάγια μιας επιχείρησης, τότε να μπουν στους «νόμους» της Αγοράς, όπως κάθε ένας που επιχειρεί, κοπτόμενος υπέρ της ελευθερίας και της απρόσκοπτης λειτουργίας Της. Ακούω για απελευθέρωση των κλειστών επαγγελμάτων από εποχή Σημίτη Ποιος καθορίζει τους όρους; Μα… η Αγορά!!! Η Αγορά δεν καθόριζε τη φούσκα τιμή όταν οι άδειες άλλαζαν χέρια αυτά τα 40 χρόνια;  
Δε μας παίζει ή δε μας βγαίνει η Αγορά; Τα παίρνουμε από το μαλάκα το φορολογούμενο…  απλά πράματα! 

Ή παππάς-παππάς ή ζευγάς-ζευγάς
Σας θερμοπαρακαλώ, πέστε μου ότι το χθεσινοβραδινό μου δείπνο-ενσίρωμα ήταν πηγμένο στην αφλατοξίνη και πείστε με ότι έχω άδικο κι ότι λέω μαλακίες… πλήήήήήηηηζ!

Αφού στο τέλος θα τα βρουν κάτω απ' το τραπέζι, όπως τόσα χρόνια τώρα, ετοιμάσου μαλάκα μου, να πληρώσεις!  


ΥΓ: Κάτι ωραίο (ως συνήθως) γράφει και ο Κλείτωρ...  


Update 30/6/2010: Οι κρυφές όψεις της καπιταληστρικής εκμετάλλευσης, από τον GREEK RIDER...

4 σχόλια:

  1. "Αφού στο τέλος θα τα βρουν κάτω απ' το τραπέζι, όπως τόσα χρόνια τώρα, ετοιμάσου μαλάκα μου, να πληρώσεις!"
    ΣΑΝ ΕΤΟΙΜΟΙ ΑΠΟ ΚΑΙΡΟ ΠΑΛΙ ΝΑ ΠΛΕΡΩΣΟΥΜΕ Conkoοοο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Όσο εκπαιδευμένοι και να είμαστε, δε πρέπει να μας αφήνουν ούτε λεπτό, μη και χάσουμε τη φόρμα μας.
    Πρωταθλητισμό κάνουμε, όχι αστεία!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Φίλε Conko η άδεια των μεταφορέων δεν είναι ούτε περιουσιακό στοιχείο ούτε πάγιο. Περιουσιακό στοιχείο ή πάγιο είναι το αυτοκίνητο του μεταφορέα. Η άδεια είναι το δικαίωμα που έδωσε η πολιτεία, μονοπωλιακά σε κάποιους πολίτες (δεν εξετάζω τα κριτήρια ο καθένας τα καταλαβαίνει σε ένα πελατειακό κράτος), να εκμεταλλεύονται μια παροχή υπηρεσιών απαραίτητη στο κοινωνικό σύνολο. Όταν λοιπόν υπάρχουν μονοπώλια δημιουργούνται στρεβλώσεις.
    Δεν είναι όλα τα κλειστά επαγγέλματα ιδιαίτερα ελκυστικά. Δεν νομίζω ότι θεωρείται προνομιούχος πολίτης ένας ταξιτζής. Είναι βέβαια τα καρτέλ των μεταφορέων καύσιμων.
    Όλα αυτά θα έλεγε κάποιος καλοπροαίρετος είναι παλιές αμαρτίες και τώρα γίνεται μια προσπάθεια να καταργηθούν τα παλιά μονοπώλια που δημιούργησε το κράτος.
    Την εποχή όμως αυτή που καταργούν το μονοπώλιο του ταξιτζή, την εποχή που ακόμα και η ΔΕΗ πιέζεται από το ΔΝΤ να παραδώσει τους λιγνίτες σε άλλες εταιρίες (μαντέψτε τι συμφερόντων) το κράτος έχει παραδώσει μονοπωλιακά και ανεξέλεγκτα την παροχή του Φυσικού Αερίου στην Αττική (και αλλού) στην ΕΠΑΑ. Αναφέρω το συγκεκριμένο παράδειγμα φίλε Conko επειδή σαν βιοτέχνης ένοιωσα πολύ έντονα τι θα πει μονοπώλιο καπιταλιστικό (φυσικά στο απυρόβλητο), έκανα αγώνα για το αυτονόητο αλλά κανένας υπεύθυνος δεν είχε τα αρχ…δια για να επιβεβαιώσει την στυγνή εκμετάλλευση της συγκεκριμένης εταιρίας. Μπροστά στην ΕΠΑΑ το μονοπώλιο των ταξιτζήδων είναι ερασιτεχνισμοί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Dyer σ' ευχαριστώ για τα φώτα σου...
    Η "άδεια ως δικαίωμα" όμως κατά χουντινικό τρόπο γίνεται εμπορεύσιμο αγαθό εντός ή εκτός νόμων της Αγοράς, κατά περίπτωση.
    ΝεοΕΛλαδιστανικότατο μου ακούγεται!

    ΑπάντησηΔιαγραφή